23. marca 2023Ako má vyzerať kniha úrazov?
Zamestnávateľ je povinný viesť evidenciu pracovných úrazov. Do tejto knihy by mal vedúci pracovník zapisovať všetky úrazy, ktoré vzniknú na pracovisku. Ako by mala kniha …
Po vianočných sviatkoch má veľa ľudí problém znova naskočiť do pracovného procesu, ktorý po nich začiatok nového roka vyžaduje. Pokiaľ sa aktuálne stretávate s prokrastináciou alebo nedostatkom energie, poradíme vám, ako s nimi zatočiť.
Naučte sa efektívne ovládať svoj time manažment. Pracujte primárne na tom, čo je aktuálne najdôležitejšie a čo naozaj nepočká. Všetko ostatné môžete zatiaľ odložiť bokom. Ako ale spoznať, čo je skutočne dôležité? Stanovte si konkrétne ciele a tých sa držte.
Skúste aplikovať techniku zvanú Pomodro. Ide o systém s 25-minútovými blokmi, kedy intenzívne pracujete. Nasleduje päťminútová pauza, v ktorej si môžete uvariť kávu či vybaviť súkromné telefóny.
Dopriať si krátkeho šlofíka má zásadný vplyv na fungovanie nášho organizmu. Pokiaľ cítite únavu a máte práve priestor a čas, doprajte si 10 až 20 minútový spánok. Dobijete si tým baterky a lepšie sa potom budete sústrediť na úlohy, ktoré vás daný deň ešte čakajú. Nezabudnite si však nastaviť budík, aby ste nezaspali a nerozhodili si tým celý svoj režim.
Niektorí ľudia všetko plánovanie ihneď zatracujú s tým, že akurát zaberá príliš veľa času, ktorý by mohli využiť na prácu. Ak ste však zavalení úlohami a povinnosťami, ktoré musíte vyriešiť čo najrýchlejšie, bez plánu v tom budete mať úplný chaos. Pritom aj jednoduchý plán vytvorí systém, vďaka ktorému budete pokojnejší a dokonca sa vám bude aj lepšie spať.
Hovorte nie kedykoľvek je to možné a hovorte áno iba vtedy, keď je to naozaj nevyhnutné. Tak znie základné pravidlo manažmentu. Najčastejším dôvodom, prečo nič nestíhame, je skutočnosť, že od nás niekto stále niečo požaduje a my sa snažíme vyhovieť vždy a každému.
Tip, ktorý úzko súvisí s predchádzajúcim bodom. Naučte sa prenášať úlohy a zodpovednosť na ostatných a nesnažte sa všetko zvládnuť sami. To platí nielen v práci, kde delegovanie využijete zrejme najčastejšie. Mnohí ľudia však majú s delegovaním problém. Delegovanie vám však ušetrí veľa času a uľahčíte tým predovšetkým sami sebe vo chvíli, keď to budete potrebovať najviac.
Prečítajte si ďalšie zaujímavosti v oblasti BOZP a PO: